När du handlar på Skäggkungen har du alltid 3 års reklamationsrätt där vi ersätter din produkt med en ny om den har gått sönder. Detta förutsätter att produkten använts enligt sättet den är menad till och att skötselråd har följts.

Du får även alltid ångra ditt köp inom 14 dagar från och med att du har tagit emot din produkt. Om det har gått över 14 dagar sedan ditt köp kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller utbyte. Vi kräver att produkten är helt i nyskick med en obruten förpackning för en full betalning. Om produkten returneras med tecken på användning så kommer vi att göra ett avdrag på beloppet som återbetalas i nivå med värdeminskningen av produkten.

Varan ska vara i ursprungligt skick när man ångrar sitt köp. Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning beviljas (om tillämpligt)

  • Varor eller förpackningar är skadade
  • Delar av varan saknas
  • Varan är nersmutsad

Kosmetiska produkter(skäggoljor, balsam, schampo, vax.. etc) med bruten förpackning tar vi ej emot returer på.

Formulär

För att underlätta behandlingen utav din retur ber vi dig skriva ut följande formulär, fylla i det och skicka med i ditt paket.

Frakt

För att returnera din produkt ska du skicka din produkt till: Skäggkungen, Ruskvädersgatan 8D, 41834 Göteborg, Sverige.

  • Om produkten skickas tillbaka på grund av att den fungerar felaktigt står vi alltid för alla fraktkostnader.
  • Om produkten skickas tillbaka inom 14 dagar efter den tagits emot så får du tillbaka pengarna du har betalt för frakten från vårt lager men betalar själv frakten till vårt lager.
  • I övriga fall återbetalas inte fraktkostnader.

I de fall där vi står för frakten (felaktig produkt) är det lättast om ni mailar oss så att vi kan skicka en betald fraktetikett till er över mail. Du lämnar sedan in paketet hos ett Postnord ombud. Du kan enkelt söka upp ditt närmsta ombud genom att googla din ort och sedan antingen “Postnord ombud”.

I de fall där ni står för frakten rekommenderar vi att ni använder Postnords skicka direkt tjänst då den är lätt att använda och erbjuder bra priser.
Länk till Postnord skicka direkt – https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Se till att packa produkten i ett lämpligt emballage och sätt sedan på fraktetiketten innan ni lämnar in paketet till ett ombud. Om produkten är i oanvänt skick och produkten fungerar som den ska så är det extra viktigt att ni använder ett skyddande emballage där produkten inte blir skadad under frakten.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en artikel över 400 SEK bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi får din returnerade artikel.

Återbetalning

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning.

Om du har godkänts kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

Sena eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning än, kontakta oss på info@skaggkungen.se

Utbyten

Om du behöver byta den mot samma artikel, skicka oss ett e-postmeddelande till info@skaggkungen.se och skicka ditt föremål till: Skäggkungen, Ruskvädersgatan 8D, 41834 Göteborg, Sverige.